Tizaan Alphonso
.jpg)
Ik heb de eer gehad om te spelen op toonaangevende festivals zoals North Sea Jazz en Parkcity Live, het podium te delen met Candy Dulfer, en het voorprogramma te verzorgen van niemand minder dan Nile Rodgers. Het zijn ervaringen die ik koester en die me als artiest diep hebben gevormd.
Toch heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat optredens alleen niet genoeg zijn om duurzaam verder te groeien. In de huidige muziekindustrie is je online aanwezigheid minstens zo belangrijk. Programmeurs, festivals en boekers kijken vaak als eerste naar je Instagram-volgers of Spotify-luisteraars voordat ze überhaupt je muziek beluisteren. Je online imago is in veel gevallen je eerste kennismaking met het publiek – en dat vraagt om gerichte investering en strategie.
Daarom ben ik ontzettend dankbaar voor de steun van het GAVE-fonds. Dankzij deze bijdrage kan ik investeren in mijn digitale zichtbaarheid: van gerichte advertenties tot de inzet van een professionele social media manager. Ook gebruik ik een deel van het budget om mijn muziek actief aan te bieden voor Spotify-playlists, zodat ik op een organische manier meer luisteraars bereik.
Mijn doel is om de komende maanden mijn online aanwezigheid te versterken, zodat die beter aansluit bij de kwaliteit en energie van mijn liveoptredens. Op die manier wil ik niet alleen nieuwe fans bereiken, maar ook aantrekkelijker worden voor programmeurs en festivals. De steun van GAVE heeft mij geholpen om die belangrijke eerste stap te zetten, en ik hoop in de toekomst vaker met het fonds samen te werken om nog meer artistieke doelen te realiseren.


